lördag 31 mars 2012

Mycket bra Fredag & Lördagen verkar oxå bli fin!!

Igår va en bra dag på många sätt. Kom äntligen igång med packningen i källaren & fyllde 4-5lådor, matkällaren är nu nästan tömd. Kom nog över den där trösklen igår. För nu är det så nära att man kan "räkna ut" vad man kommer behöva & vad som kan packas.
 Gick igenom alla gamla tavlor, inramade foton & plancher som legat i en hög. Hittade 2-3 jätte fina tavlor som verkligen ska hängas upp i nästa boende. En rosa 60-70tals planch m snobben (tror den är mammas gamla) en gammal oljemålning på duk som legat ihoprullad & vikt så den är illa medfaren & färgen dammar. Men jag tror ändå den kan bli snygg bakom glas i en ram & så en oljemålning med en matador som kommer från mormors hem.  Åhhh vad jag längtar till vi hittar "THE hus"...

Efter att jag hämtat ungarna på dagis ringde telefonen... ett Gotlands nr.... Det va butiken där jag va på intervju för 2v sen. JAG FICK SOMMARVIKARIATET!!!  Wiiieeee!!! Blev så glad att jag även la av ett litet glädjetjut i telefonen.  Typiskt mig!   GUD va skönt & roligt att få jobba igen! Börjar runt midsommar till mitten av Augusti så det blir en sen semester på Tegelstrand i år. Fine by me!  :-D
Firade med att ta ett lååångt bubbligt bad med nya "Family living", längtar om möjligt ännu mer efter vårt drömhus då.  :-D Sen piffade & puffade jag till mig för att åka in till Centrala Å-berga & nyöppnade restaurangen "The Public" där jag & Anna bestämt träff. Blev en super trevlig kväll med några mellanöl, god mat & MASSA snack. Tror vi pratade oavbrutet i 3h. Det är det som är så skönt med Anna, att hur länge den än va sen vi sågs så känns det som igår. Kommer sakna henne även om vi inte ses så ofta.  "The Public" va trevligt & fullsmockat redan kl 19 när vi kom. Barnfamiljer, after workare, firmafester, vänninor som tog ett glas vin, ungdomar & pensionärer. Jätte trevligt & verkligen SUPER snygg lokal med orientaliska mattor omlott & låg bar med puffar uppe i bardelen! Men lite mycket ätande gäster på för lite personal. Antingen borde dom utöka personalen eller dra ner på borden (borden stod lite väl tätt). Men jag antar att det lugnar sig lite när nyhetensbehag lagt sig. Åt en Ceasar sallad, den va okej men som sagt lite för mycket folk för att köket skulle hinna lägga ner det där extra.. Och lite tråkigt att dom inte hade mellanöl på fat bara. Vid 23 va jag hemma igen. Härligt med ett klokt uteställe för "vuxna" i Åkersberga. Det va inte en dag för sent.


Idag blir en skön hemma dag. Vi började med en "candel light" frukost. Det krävs när snön öser ner utanför fönstret den 31Mars. Snart ska Agnes på dans. Under tiden tänkte jag, Anders & Astrid handla mat & spana in Lions loppisen en sista gång innan flytten. Ikväll blir det familjemys m Tacos & film. Hoppas jag kan återkomma med några fina fynd från Lions senare..

Ps. Vill också passa på att ropa ut MASSA GRATTIS till våra vänner som fick en liten pöjk igår!!! Välkommen til 2-barnslivet!! ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar