fredag 2 mars 2012

Powernap..

Astrid är småfebrig & snorig så hon fick vara hemma idag. Vi drog till mitt jobb för att fixa en grej & sen köpte vi nya gummistövlar + vår gympisar. Påväg hem somnade hon såklart i bilen, jag bar upp henne i sängen, sen jag fixad köket & åt lunch. Tänkte att hon inte får sova så länge så jag hämtade ner henne efter 30min. Men hon fortsatte sova. Så jag tog tillfället i akt. Hämtade en filt & kröp ihop brevid henne i soffan. Det är sååå sjukt underbart mysigt att ligga & snusa, lyssna på nappsuttet, krama & titta på sitt sovande barn. Stängde av tvn sen slummrade jag där med henne i minst 30min. Det har nog inte hänt på nästan 1½-2år. Astrid är ju ingen samsovare utan måste sova själv, det va ju tom. sällan som hon somnade i min famn när hon ammade. Men ibland händer det....
Detta va nog bland dom sista gångerna.. Min älskade lilla stora tjej håller ju på att sluta sova på dagarna. Men är man lite risig så är det skönt med en tupplur. Mig gav det mer energi än 6h nattsömn. Mysigaste tuppluren på väldigt länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar