söndag 4 mars 2012

Söndagar...

En av mina favvo-dagar är Söndagar! Idag har det varit en sådandär härlig & perfekt söndag. Slapp men ändå produktiv!
Vaknade av mig själv vid 07, kollade lite TV tills Astrid kom knatandes. Sakta började folk vakna & vi åt frukost i omgångar. Innan lunch hade alla åkt hemåt. Maja & Joel till söder om söder och mamma & pappa åkte med destination ännu längre söder om söder..

Under eftermiddagen har Agnes & granntjejen sprungit här emellan, lekt både inne & ute! Astrid har pysslat här inne och jag & Anders har packat i olika hörn. Jag lyckades bla tömma 2-3 hyllor m kokböcker, vaser, krukor & grejer i skafferiet. Pluss rensat ur sminkbordet & slängt en kasse med skit!! Vi fick ihop hela 7 lådor idag! Konstigt nog syns det inte så jätte mycket......

Nu har vi precis ätit kvällsmat & ungarna leker ut den sista energin... Agnes va så slut efter dagens lek m grannen att hon gråtpratade fram tills hon fick i sig lite mat. Nu springer Agnes & Astrid skrattandes & jagar varandra här. :-D Öronbedövande men det är bättre än gråt & bråk!

Ikväll kommer Linas.... Underbart!

Nu ska jag fortsätta att njuta av Söndagskvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar