torsdag 29 mars 2012

2 x Kyckling

Vi har kört frystömning hela veckan. Nu finns det bara en bit kotlett, lite svamp & glass kvar. Förutom igår när vi fuskade & körde ärtsoppa på "korv" & så stekte Anders pannkakor. Anders som inte tycker om varken ärtsoppa eller pannkakor körde en fryspizza (ryyyys)!!
Idag hade jag tänkt "Kyckling Marengo. Men då föll inte det heller mannen i smaken  ;-D så han åkte och köpte röd curry & tog hälften av kycklingen och tömde skafferiet på kokosmjölk & bambuskott och grönsakslådan minskade oxå ordentligt. Blev nästan liiite mer sugen på hans mat än min.. Och så hittade jag ett bortglömt bakeoff bröd som jag glömde till "Linas" förra veckan..  Mumsig middag med omväxling & valfrihet! :-D


Astrid har börjar tycka det är kul att hjälpa till i köket... Full focus på lökskalningen.

Nu ska jag slänga mig i soffan med nya "MAMA" och sätta på en film som ungarna kan varva ner till!
GODKVÄLL PÅ ER ALLA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar