fredag 30 mars 2012

Önskelista...

Ännu en UPPDATERING av önskelistan!! Dom här små mini grytorna såg jag på TV-reklam från Åhlens & det såg ju ljuvligt ut att getostgratinerade rödbetor eller göra portions gratänger i dessa små "karameller". Jag förutsätter att dom går att ha i ugnen men hittar inte den infon på Åhlens hemsida. Hur många?? 6-10st så det räcker till alla när heeela familjen är samlad!


Kom ju på att vår brödrost är paj så det önskar jag mig verkligen en ny!


Inte mycket mer krav än att den ska vara svart, stilren & ha plats för rätt stora skivor.
En liten hälsning till dom "närmsta sörjande"... Iom min stundande 34års-dag. Iår känns det inte alls så kul, så jag önskar mig faktiskt lite saker för att förgylla dagen &. ;-D Iofs den 14:e April sitter jag på båten påväg hem till Gotland efter att ha skrivit sista papprena på husförsäljningen & tillbringat 2 nätter (bara jag & Anders) på Yasuragi... Tror faktiskt att jag kommer må underbart då.. Anyway!!
ÖNSKELISTAN!!






RIGGA klädställning från IKEA!
Uppslagsböcker om saker som iaf är lite äldre än mig....
Ångrar såååå att jag inte köpte dessa när vi va på Antikmässan. Höll i dom gröna. Assnygga salt&pepparkar från NILSJOHAN design Guzzini fratelli tror jag... Spana på Tradera eller Antikaffärer. Inte alls dyra.
Dom här däremot finns på TRADERA i detta nu & jag bara Måååste ha dom. Auktionen går ut om 8 dar. Sök på KonTiki så hittar ni dom. Kolla med Anders bara så ni inte budar emot varann för han la några bud igår, men jag vet inte om han fegade..






Vill verkligen ha en "SALLY" burk från NILSJOHAN burk med texten "kakor" gärna grön men inget måste. Design ERIK KOLD. Eller kanske en SMÖR burk från samma. Och gärna många olika loppis, kurosa & Antikböcker. Nu när jag ska flytta till "Loppisarnas Ö"
Som sagt har inga Antik & loppisböcker!! Och så vore väl en "SUPERTANTEN" bok på sin plats!






Dessa fin fina lakan & örngott är från Åhlens "Mix&Match". Finns massa härliga färger & mönster: gröna, blommiga, rosa, prickiga & randiga!






Det va allt jag kom på ikväll.... Kommer säkert uppdatera då knuffar jag upp den!!

1 kommentar:

  1. Lite staplade tankar kommer här:
    Spännande med Gotlandsflytten!
    Lakanen från Åhléns har jag också.
    Och tack för tips om Lejonskorna. Hade precis såna när jag var liten, minns ff hur gott de luktade när de var nya. Ska spana in dem till barnen!

    SvaraRadera