tisdag 27 mars 2012

Måndagens middag...

Som sagt är inspirationen & matlagningslusten tillbaka!!!Denna veckan har vi inte Linas matkassen utan nu är det upp till mig (eftersom jag är hemma & är supertaggad på middagsmaten) att fixa bra middagsmat & mitt mål är att domdär scanbullarna ska ligga orörda i frysen & slängas i samband med flytten.
Igår blev det dethär:
Torskfile med citronsås, potatis & broccoli, fuskade & köpte keldas lemonsås & grämde ihjäl mig över det väl hemma för det hade varit minst lika lätt & mycket BILLIGARE att svänga ihop en bechamel & smaksätta m en fiskbuljong tärning & citronsaft&skal. Men men... jag är påväg i rätt riktning iaf. Pimpade dock köpesåsen med ytterligare citronsaft+skal, dill & smörstekt purjolök. Hällde såsen över fisken & in i ugnen!
Idag blir det hemmarullade köttbullar (Anders är grym på det men det va läääänge sen jag tog mig tiden) potatismos, gräddsås & lingon!! Tänkte testa detdär knepet med att koka dom råa köttbullarna som man sen kan steka, håller tydligen formen bättre eller frysa in för att ta fram senare & steka istället för köpebullar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar