måndag 19 mars 2012

Tyst helg...

I Lördags va jag & Anders på 30årsfest.. Verkligen en supertrevlig kväll/natt.. Detta speglade av sig på typ hela söndagen.. :-D

Idag är en sådär okul måndag.. Snö, snålblåst, Facebook känns inte så trevligt alls idag (florerar extremhögra länkningar på nyhetsfeeden, ger mig en sur smak i munnen), jag väntar på papper som ska skickas till mig som sen ska skickas vidare till A-kassa & förs.kassa (Shit viken jäääkla massa papper det är som ska skickas hit & dit) & så har jag massor att säga om Arbetsförmedlingen där jag tillbringade 3h i förmiddags heeeelt i onödan.

Handläggarna på AF är grymma, engagerade & hjälpsamma. Tanken med AF är superbra & dom hjälper säkert många. Tyvärr slår reglerna krokben för mig som fått en jobbintervju genom att på eget intiativ aktivt åkt dit och gått runt & spontansökt jobb (resan ner till Visby för 3v sen har gett mig en intervju). Så jag får inte ta del av AF:s tjänst som erbjuder ersättning för intervju-resa.... Undrar var jag gjorde fel??

Well well! På Onsdag ska jag till Visby på intervju för ett sommarvikariat. Spännande! Håll alla tummar & tår!

Bara liiite tjurig & bitter idag... :-/

1 kommentar:

  1. Hej
    Ja arbetsförmedlingen ska man hålla på armlängds avstånd om man kan. Vad roligt att du kommer hit på onsdag, lycka till!! Åker du hem igen dirrekt eller kommer du ut till Stånga?? Har ni planerat något i Påsk, vi tänkte hitta på något på Påskafton, åka till nått mysigt ställe och ha Ägg-skattjakt(ska försöka tvinga Tobbe att vara Påskhare) för barnen på dagen och sedan käka lite hemma hos oss på kvällen. Kram Emma

    SvaraRadera