torsdag 24 mars 2011

Agnes målar...

Förra helgen va jag & kidsen en sväng till panduro. Blev inköp av färg (Agnes valde orange & rosa), skumbokstäver att klistra med, en canvastavla & vita tygblommor. Dom hade 30% på canvas, ångrar lite att jag inte köpte fler.

Tanken med tavlan va att det skulle bli en dörrskylt till lekrummet men Agnes ville ha mååånga blommor (vita tygblommor som hon målade fast på tavlan.) så det fanns ingen plats för bokstäverna. Får bli nästa tavla.



Agnes har bestämt vart verket ska hänga så nu pryder den väggen i lekrummet.
Skum bokstäverna får vänta tills nästa gång. Visst är dom läckra? en burk m määängder av bokstäver för 99kr. Roligt för en tjej som gillar att klistra & måla. Ikällaren har jag oxå en låda med embalage frigolit. När jag va liten minns jag att vi klistrade fast dom & andra små pryttlar som skruvar, pasta, lekobitar osv osv på kartong sen spraymålade vår dagmamma dom m guld el silver färg. Blev häftiga små konstverk. Det vill jag testa m Agnes i vår. Kul att hon gillar att pyssla & måla. Fick jag bekräftat från dagis idag oxå.. Påhittig & kreativ tjej som alltid hittar på något att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar