onsdag 2 mars 2011

Sticker in min lila tå i debatten om barnkläder.

Vill bara säga min åsikter om tighta kläder till barn.. Som det varit väldigt mycket negativt prat om på sistonde.(att skriva min åsikt om resten av könsdebatten runt barn & barnkläder kräver mer datatid än vad jag har idag när jag är hemma med 2 sjuka barn)

Hur jag tänker när jag köper kläder till mina barn: Jag tycker tighta plagg typ tights, treggings & mer figursydda tröjor känns lättare att röra sig & leka i än pösiga fladdriga kläder som fastnar i ALLT. Det är uppenbart att det är smidigare att röra sig i, se bara på idrottare & bergsklättrare. Och det ser man också på Astrid när hon har på sig gröna små-vida brallor (mina favvo), då snubblar hon hela tiden.
Därför har min vilda, hoppiga & klättriga 3-åriga tjej oftast tighta kläder på sig. För såfort andra lite pösigare byxor åker på så drar hon upp dom över knäna alt klär av sig just för att hon verkar tycka att dom är i vägen för hennes lek.

Så tänker vi. Och är därför glad över bla Kappahl har ett toppen bra sortiment på treggings i mjukt men ändå slitstarkt jeanstyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar