torsdag 17 mars 2011

Det som inte får hända hände.....

Chocken har lagt sig & jag kan äntligen skriva om det..... ;-D


I Lördags 15 minuter innan Melodifestivalen skulle dra igång skulle jag bära upp Agnes som somnat i soffan när vi åt middag. På med pyjamas & var är kaninen??? VAR är kaninen??? VAR ÄR KANINEN??? Alla 6 började leta & leta & leta. Agnes halvsov oroligt men somnade efter en stund men kaninen va ändå borta & den kommer hon sakna i natt. Vi vände totalt upp&ner på heeela huset, letade på alla ställen 2-3 gånger. BORTA!!!!

Melodifestivalen drog igång & jag satte mig i soffan (med undantag för några utfall när jag kom på ställen vi kanske inte letat på..) m Maja och började gilla läget att den nog va borta... För alltid. Halv kollade på Mello medans jag hela tiden försökte dra mig till minnes vart jag såg den sist. Kanske att hon smugglat med den till Centrum & tappat den där eller kanske den kommit med i pappinsamlingen som pappa varit & slängt. Vilken mardröm att behöva förklara för Agnes att hennes ÄLSKADE "kanina" försvunnit.


Tillslut efter 1 timmes kaos kom Anders ner från tjejernas rum med ett lättat utryck. Kaninen upphittad. Den låg i den gamla skolbänken. Och direkt så minns jag att hon varit där & lekt medans jag sminkade mig, hörde locket slå igen flera gånger.

Så lagom till alla bidragen framförts kunde vi alla äntligen slappna av, krypa upp i soffan & skåla i rosa bubbel.


Nappar, snuttar & kramdjur är grymt att ha till barnen men har samtidigt en förödande effekt när dom försvinner.... Ångrar så att vi inte köpte en extra kanin då för 3½ år sen.

Dublett efterlyses... Såldes på Åhlens för 3½-4 år sen.



Den är namnad men det kanske är dags att operera in en GPS sändare i kanin-skrället... För det där vill vi inte uppleva igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar