fredag 5 februari 2010

Freeeedag!!!

Förmiddagen tillbringade vi hos Janet. Jag och Janet tankade varann m energi genom kaffe & strunt snack. Agnes & Roddan lekte & bråkade lite som tokar & Astrid satt nöjd i Kiiras sitter och snackade m någon pryl på bågen, Kiira sov. :-) Vi åt dom ljuvligaste underbaraste kanelbullar & sockerbullarna någonsin. BROTHAUS is the shit!!! Och inte ens speciellt dyrt heller, 12kr för en garanterat hembakad bulle m riktigt smör i. MUMS!! Tror att dom lixom brödet oxå bakas på surdeg! Vet faktiskt inte om & hur jag skulle överlevt utan fikorna m Janet! Bara så skön att veta att man inte är ensam i 2-barnskaoset. Så skönt att prata av sig med någon som verkligen förstår vad man går igenom & som går igenom precis samma. Och så slipper dom nära & kära det värsta klaget..... :-) försöker iaf bespara dom!

Nu har vi precis käkat middag. Det blev "Jonas raggarräkor"! Riktigt gott tyckte alla utom Agnes. Middagen gick över i lek. Snart är det sovdags för Agnes och vi ska kolla på filmen "The ugly truth".

Idag har vi på råd från Janet kollat om Astrid va gnällig pga hon inte blev mätt så vi gav henne en slurk ersättning efter maten. Antingen gillade hon inte det el så är hon verkligen mätt för hon ville inte ha mycket alls. Har verkligen tagit emot att ge tillägg av någon skit fånig & töntig idé *skäms* om HEEEL ammning & navelsträngsproblem. (Har verkligen problem m att hon blir äldre & äldre, vill suga ut ALLT ur bäbistiden är ju ant. sista gången) Skäms nästan ännu mer när jag tänker att hon kanske inte hade behövt va ledsen den här tiden om jag gett med mig tidigare men nu verkar det inte va det som va problemet. Kanske testar några gånger till men annars hade jag tänkt vänta med att ge ersättning (sluta pumpa) vid flaskillfällen tills hon är 4-5 mån.


Imorgon ska jag & kidsen dra till Maja & Joel på dagen. Anders ska röjja & fixa lite här hemma. Svårt att få något gjort när vi är hemma. Och på kvällen är det ÄNTLIGEN dags! MELODIFESTIVALEN 2010!!!








Mormor & Morfar har varit på Teneriffa och häromdagen kom ett jätte roligt paket! :-) TACK FINA!




Roligt att dom redan nu verkar leka & har utbyte av varann!!


Agnes har upptäckt att man kan göra roliga grimaser på Astrids mjuka bäbisansikte. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar