måndag 1 februari 2010

Inget speciellt...

Varit en sväng till Lekiz idag. Rastning av stora barnen med Janet. Lite kaffe och prat för oss vuxna. Och sömn i babyskyddet för dom minsta 2. På vägen hem latade jag till det & köpte lunch till oss på "Gyllene bågen" & simsalabim så va kl 15 & Anders kom hem. Kort sagt rätt smärtfri dag. Visst ha Astid skrikit endel men jag har nästan vant mig & det har kommit lite nya funktioner på Astrid. När är hon gråter så istället för att slita hål i parketten så brukar det i 50% av fallen funka med att lägga sig i sängen & bara snacka el sjunga (hur hon nu kan uppskatta det) så det betyder nu att 50% av gråten bara beror på att hon vill umgås lite. Det har inte funkat innan. Så jag har försökt sänka kraven på städat & iordning ännu mer (hur det nu är möjligt) och försöker slappa ännu mer m barnen. Fast jag vill ändå inte roa & stimulera dom HELA tiden. Tror att lek på egen hand är grymt bra för fantasin. Så länge dom är nöjda såklart. Sen att man får ta det mesta av städ, tvätt & plock biten nu runt 23 istället är väl inte så kul men men någongång ska det göras.
Astrid har blivit mer & mer vaken senaste dagarna & är faktiskt väldigt glad mellan varven. Tror hennes första riktiga skratt kommer snart. Längtar! Hon ler, flinar & pratar för fullt nu. Sååå Roligt!
Imorgon ska jag & Astrid nog ta en sväng in till stan för lite fönstershopping & stadspuls. Hon sover alltid så gott när vi är ute & flänger, konstigt nog. Tänker köpa mig en termosmugg att ha här hemma för hur jag än gör så glömmer jag bort det el förställer koppen någonstans eller så hinns inte kaffet m pga ammning el blöjbyten. Dricker ALLTID kallt el "fesjunket" kaffe och att hämta en ny kopp vågar jag sällan för då hittar jag disken, lunchkladd på golvet eller så bajsar den andra och så har jag glömt den igen. Så när jag väl hittar min kopp så dricker jag snabbt så jag inte glömmer bort det igen.. Då vore det iaf trevligt om det va liiite varmt iaf. En sak på inköpslistan (glömmer annars) imorgon iaf. :-D Lider fortf av ammningsskalle som ni kanske förstår. Kanske svänga förbi jobbet oxå när jag ändå är inåt stan.... Saknar det lite faktiskt. Kanske att man kan komma loss och jobba lite helgpass i vår sen.

Och Onsdag har jag planer på att göra tvärt om dvs totalt gå in i bäbisbubblan vika tvätt, låta Astrid sova förmiddag i famnen, titta på "efter 10" och sunka runt i fulkläder dom timmarna Agnes är på dagis.

På Lördag börjar det....... Ska bli så kul. ÄLSKAR melodifestivalen! Och älskar att hata mediacirkusen runt om. Undrar vem som är sjuk på fredag, vem som ska tala ut & vems bidrag som hotas att "diskas". Längtar!!

Nu ska jag upp och suga åt mig lite bäbisnärhet. Kan inte förmå mig att lägga henne i sin säng, är ju såååå gosigt att sova nära. Vet att sängen funkar, hon sov jätte bra där den fredagnatten när jag varit ute & druckit några öl (ajabaja att samsova då ju!) Men varje kväll när hon somnat så tittar jag på spjälisen och tänker Nääää, imorgon kanske!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar