tisdag 23 februari 2010

Idag: Bäbisbubbla & ingen dagishämtning!

Det är så skönt att viga en dag i veckan åt att bara såsa runt hemma, dricka kaffe slö surfa lite, maraton amma i soffan, kolla efter 10, ligga på golvet och leka med Astrid och på sin höjd vika lite tvätt. Så som det va VARJE dag när man va hemma m 1:a barnet. ;-) Och idag med extra lyx! Anders hämtar Agnes på dagis!
Har den dåliga ovanan att när jag & Astrid har våra timmar 3 dar i veckan att jag ändå hela tiden räknar ner till kvart i 2 då jag ska packa in henne i bilen igen och hämta Agnes. Hela den proceduren tar lixom 40 minuter och slutar oftast m svett & tårar, sälla blod som tur va. ;-)
10-15min går åt till att packa ihop Astrid som INTE vill ligga i varma overallen i babyskyddet. In i bilen, ut ur bilen och sen kånka henne runt hela dagisbyggnaden till Agnes avd och där börja kampen om att få Agnes att följa med hem. Hon möter mig alltid med en bamsekram men sen ska hon fortsätta leka. Har nu kommit på att det handlar om att vänta ut henne. Och så är det 1000 plagg som ska på såhär vintertid och innan det har oftast Astrid kokat upp i babyskyddet och skriker som besatt. Så är jag där fem i så brukar vi oftast vara påväg ut runt 15-20 över. sen ska det totalvägras någon gång till på vägen till bilen bara för att.. (Astrid skriker fortf). alla 3 är genom svettiga & jag är frustrerad över att vara den ENDA som går igenom detta. ;-) Alla andra barn skuttar glatt med sina föräldrar hem, känns det om iaf. Aningen stressande att ha det där framför sig hela dagen. Men jag försöker att ta till vara på & njuta av våra 15 timmar så gott det går. Hoppas det kan bli lite bättre när man slipper värmeslag i vinteroverall-skriken från Astrid & 100 olika vantar, mössor & jackor som ska på Agnes.


Nu Vaknar Astrid så nu blir det "bäbisbubbla delux". dvs film, glass och somna i soffan efter nästa ammning. Hoppas vi inte vaknar förän jag hör ett "Heeej Mamma" komma in genom dörren.



PS: Bakade lite igår förresten. Leilas Formfranska!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar