lördag 27 februari 2010

Lång startsträcka..

...men äntligen lyfte Melodifestival planet synd att det är dags att gå ner för landning snart igen. Som min syster Maja sa -Någon har fått sparken! Killen som skrev skämten till första 3 deltävlingarna surfar nog på AMS i detta nu. Skämten va okej, skrattade faktiskt ikväll.
Och när dom i PANIK "Brainstormade" i söndags så sa något geni. SchlagerMedley!! I LOVE!

Ikväll va första riktigt bra kvällen & med många bra* bidrag. Synd bara att NEO inte gick direkt. Lite schlager, lite mika sjung, lite Salem hår = Lina likes...
*Schlager bra! En grupp för sig lixom...

Lite annat oviktigt tyckande:

Sibel - Klädd i en rätt fin julklappsrosett med ben upp till hit..., Bra låt, dansarna va lite väl "Daft punk" inspirerade.

Py - Hua!! Janis goes lennon goes Elton John.. Med en släng av Caroline af Uggla. NEJ!

NEO - Som sagt lite Mika, lite Schlager lite regnbåge och en drill pinne. Jag är såld! Sen att det inte skulle funka i ESC är en annan femma.

Lovestoned - Känslan dom ville förmedla tror jag va Grekland, uteservering, sommar, härligt och sen att hon i grönt gick lite överstyr m dansen va rätt synd. svängig låt men inget som fastnade... än.

Anna - Söt låt. som blev ännu sötare när hon gick vidare och sjöng för kung & fosterland Kände inte igen henne först. Sötare utan massa smink. Bra låt. Ser ut som en blond liten Kate Winslet. KUL att hon gick till final.

Pernilla - Kryper i mig när jag ser Wahlgens i tv. Melodin va dock klämmig, texten liiite kackig. Men jag kommer kunna den när den går på radion. Men det kommer jag ALDRIG erkänna. Kul att den INTE gick till final!

Noll disciplin - OMG!! Om det varit för 12-13 år sen när skatepunkare va det sötaste jag visste hade jag hoppat jämnfota. Rätt svängig låt. Pojkarna kommer garanterat få "dansa" mycket på nästa skoldisco. ;-)

Peter - Bra låt. Men jag är inget fan av mastodont musical ballader i denna tävlingen.



Mått dom iaf hålla samma nivå resterande 2 program! Snälla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar