måndag 8 februari 2010

Sjukstuga blev kulstuga...

Jag piggnade till efter att ha såsat en timme i soffan. Hoppas det inte blir värre än så här. Orkar inte bli förkyld nu. När jätte ledsna & förkylda Astrid väl somnat i sin vagn så hittade jag & Agnes på massa skoj. Byggde en koja där vi läste bamsetidningen, lekte m lego, pausade i leken m kaffe & bok. Agnes läste "Ella på pottan" och jag läste i Barnliv om 2-3 månaders bäbisen. Måste bli bättre på att träna Astrids nacke så det gjorde vi sen när hon vaknade, förutom en liten kräk verkade hon gilla det. Sen målade vi lite. Agnes sa åt mig vad jag skulle rita så ritade jag så gott det gick. Inte bästa betyg i teckning men Agnes ser vad det är iaf. :-) Den teckningen har vi hängt vid skötbordet nu. Roligt att peka och snacka om något annat än blöjor & fiskarna.
Astrid drog en filt över huvudet (som vanligt) och har sovit nästan hela eftermiddagen stackars lilla.



Nu ska vi städa lekummet sen blir det till att laga middag. citronpasta m tonfisk.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag råkade slinka in, via kaos-Anna. Behöver ju nå´t nytt att läsa nu. Hänger på dig ett slag, om det är okej alltås.

    SvaraRadera
  2. du är så välkommen så.. Inte lika mycket fart & fläkt här dock och tyvärr inte någon champagne. Men en jäkla massa bäbissnack och tappra försök att stiga utanför bäbisbubblan och byta samtalsämne då & då! ;-) Enjoy!

    SvaraRadera