onsdag 17 februari 2010

Hittat ett Guldkorn i Åkersberga...

Har varit lite anti "Åkersberga Växtförsäljning" sen vi flyttade hit, varför vet/minns jag inte. Fått kass service eller någon blomma som dött, eller något. ;-)
Men för några veckor sen va jag där igen. Och upptäckte att dom nu öppnat cafe m lunchservering & har fräschat upp och satsat ännu mer på inredningspryttlar & lite goa teer & marmelader och sådant. I LIKE!
Så idag packade jag in mamma & Astrid i bilen och åkte dit för en fika. Och blev glatt överraskad flera gånger om.
Vi delade en super god mozarella macka & fikade i orangeriet. Där va en heldel gäster både lunchgäster, tidningsläsande pensionärer & fikande mammor. Mysigt. Dom säljer massa fina keramik fat & koppar från bla "Lot´s living", fina lyktor, krukor & "Yankee candle".
Mamma handlade ett te & jag ett specialtråg (primo vitamino) till att så krasse & ärtskott i. Har redan den varianten att grodda groddar i. tycker den är super bra.

Så jag tar tillbaka allt & tycker från och med nu att det är ett supertrevligt & mysigt ställe.

Nu vet jag vart jag ska ta Janet på bäbisfika nästa gång.






Fika.. Mackan ligger på en tallrik från "lot´s living". Tycker det är fint att dom är lite ojämna sådär.

Man ser vem som kommit hem från Teneriffa nyligen. Fast å andra sidan har min söta "Onkel Fester" (Adams family) bara sett solen 2-3 gånger i sitt liv. ;-)

Fin fina saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar