söndag 7 februari 2010

Helgen....

Har varit en riktigt trevlig helg..

LÖRDAG: Jag & kidsen åkte till Maja & Joel när vi vaknat i soffan. Bjöds på ben & jerry glass & Agnes kollade "Hitta nemo" & Astrid skrattade med (åt) mig för första gången där på deras toa golv! Finaste lilla plutten! Sen ringde Anders & sa att några vänner från Gotland (Anders hemland) va påväg ner mot båten och tänkte komma förbi på fika. Så då packade vi in oss allihopa i bilen och körde till Berga igen. Ändå där årets 1.a deltävling ska avnjutas!!! Kul att träffa Mattias, Märta, Hugo & lilla Mona. Mona va bara super liten bäbis när vi sågs i somras nu va det fullt ös! :-) Alltid kul m spontan besök!


MELODIFESTIVALEN: Gillar Meltzer starkt, vet inte om Dolph är seriös el ironisk (hoppas på ironisk) och MUMS är söt men han måste faktiskt öva lite på att dra skämt. Han skulle (om möjligt) bli ännu sötare om han kunde va riktigt rolig oxå. Jag är i övrigt inte förvånad över det tama startfältet, slår aldrig fel att det är svagast i deltävling no1! Är dock lite förvånad över SALEMS finalplats inte för att han va dålig, HAN VA UNDERBAR!! Mest för att han känns så otippad i denna tävlingen & att jag inte trodde han skulle gå hem i stugorna. Well well någon gång måste jag ha fel & det är jag glad över! Han är so far min favorit och det kan nog gå hem i Europa..



Om några år skickar vi Agnes!!! ;-)


SÖNDAG: Jag och min lilla super snoriga Astrid sov länge, till 10. Skööönt. Tyvärr hade jag värsta mardrömmen innan jag vaknade. Att Astrid trillade i golvet från typ 1m höjd. Ljudet när pannan slog i stengolvet va sååå verkligt & när jag hann fram andades hon inte, sen vaknade jag som tur va men jag skakade nog i en timme efteråt. HATAR när drömmar blir sådär verkliga. huuuu!!

Annars har dagen mest gått åt till att leka m barnen, bada barnen, skriva veckomatsedel & inköpslista till det. Och så fick jag bakat sirapslimpor. Dock chansade jag och tog en gammal torrjäst vid 1:a försöket, big misstake. Jäste inte alls så bra så jag packade in barnen & drog till ICA Skånsta för inköp av färsk jäst & mer sirap. Funkar faktiskt toppen att handla m Agnes där. Hon tar en vagn, kör på några hälar, pekar på varenda glass på GB tavlan & säger glass och sen plockade hon ut massa plastdjur från leksakshyllan och satte på golvet och morrade som en tiger. Men det va mest roligt faktiskt. Till & med så roligt att jag köpte en bamsetidning till henne för att hon va så söt & duktig. Sen åkte vi hem och bakade 2 sirapslimpor till. Eller... Vi & vi. Jag bakar & Agnes käkar rågsikt direkt från diskbänken. Hur kan ungen gilla MJÖL?? (Andra favoriter är hudkräm, guacamole, att suga på våtservetter, blodpudding & fingsalt) Receptet på brödet kommer iaf från "Kryddburken" & är grymt!! Anders jobbade några timmar på eftermiddagen så när han kom hem åt vi lite snabbt sen drog jag & Astrid till Kvantum för veckohandling. Är som att hon vet att det är nu hon har chans till lite "Mammatid" för hon va så vaken, glad och pigg hela tiden. Flirtade & skrattade! Så vi va tvungna att stanna & snacka, näsgnuggas & pussas rätt ofta så jag va hemma först efter 1½ timme. :-) Saknar spädistiden lite och tyckte det gick alldeles för snabbt men Åhhh va hon börjar bli underbar nu....

SIRAPSLIMPA!!!

Och idag ploppade Anette & Johans lilla fina pojk ut, 20 dar före utsatt datum. Sååå kul! Längtar efter att få träffa honom. Så roligt att det börjar komma bäbisar i bekantskapskretsen. Tur är väl det för då kan jag stilla min bäbissjuka där. Vill inte ha fler än 2 barn men det är ju sååå mysigt & vetenskapen om att detta är sista har gjort mig galen i bäbisar!! :-) Och jag som knappt gillade barn & bäbisar innan jag fick egna. Tyckte det va så stressande att man inte kunde prata med dom. Blev bara nervös & osäker. Tänk va man kan förändras! :-)

2:a veckan som vi kör strikt veckomatsedel, det är så grymt. Man handlar allt på söndagen och behöver inte fundera ett dugg på mat eller göra onödigt dyra impuls inköp kommande vecka. Ännu ett av mina verktyg för att ha kontroll över kaoset. tror faktiskt värsta chocken är över nu. (peppar, peppar) !!

I veckan bjuds det på: Citron & tonfiskpasta, sommarkorvgryta, köttfärsrulle, kålpudding & kyckling marengo.

Nu gosa bäbis. Nej, spjälsängen står ensam & tom i hörnet fortfarande. Tänker varje kväll att man kanske skulle.. men neeeej.. Samsova is the shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar