onsdag 10 februari 2010

Så roligt....

Jag tröttnar aldrig på att kittla henne, kan hålla på i flera minuter, hon ler ofta nu & bäst är när hon lyckas klämma fram ett skratt (börjar komma nu). Oftast är det hon som lessnar och vänder bort huvudet för att markera -Ge upp, det va roligt dom första 10 min, men nu vill jag sova/äta/snacka med sofftyget!! jag tröttnar aldrig på det där tandlösa leendet. Astrid gillar när man kittlar & fjant pratar, Agnes föredrog när man "skrämde" henne m skötbordsmobilen eller någon nalle då skrattade hon så hon kiknade. Astrid började grina när jag testade samma på henne häromdagen. Ännu en olikhet! Inte samma humor!!


Idag har vi slö soffdag. Jag viker tvätt (Tar ALDRIG slut), kollar film & dricker kaffe. Astrid sover gott. Tror hon börjar bli bättre nu. Hoppas hoppas!




Igår åt vi "Sommarkorv". Vet inte vad som är somrigt med den men det är gott. Receptet finns i "Vår kokbok". Falukorv blir lätt annars bara stroganoff, ugnsstekt m tomat & ost el bara stekt. Denna variant är med grädde, pepparot, senap, dill, lök & tomater. MUMS MUMS!


Ikväll blir det en annan "Vår kokbok" rätt. Köttfärsrulle. Har aldrig testat förut. Får väl se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar