torsdag 25 februari 2010

Bokrea och "mellan-jeans"!!

Har varit på bokrean och fyndat lite.



"Betong, en gjuten hobby" - Ska bla bli spännande att gjuta massa betong i sommar. Gjorde det förförra sommaren. Lite Rabarberblad & ett fågelbad av en spetsduk. Den sommaren som va blev det inte så mycket då jag mest va trött, fet och inte fick lyfta tungt. Har en annan betonggjutar bok med bra ideer men denna hade ännu mer häftiga saker.

"Röj & Rensa" Man kan ju alltid hoppas att den ska inspirera mig att röja upp och slänga & sälja ännu mer i källaren. Jag måste sluta hamstra.

"Totte städar" Agnes älskar Totte & Emma böckerna. 2-3st Totte/Emma sen somnar hon.

"Bitterfittan" För att jag hört mycket gott om den. Och jag misstänker att det kan finnas lite igenkänning i den.. :-S Inte utan att man känner sig som en "Bitterfitta" mellan varven när man står här m tvätt & disk till knäna, trampat på en LEGO för 5.e gången & luktar kräk.

"Välkommen till det nya livet" Köpte det mest till Anders men jag vill oxå läsa. Kan va kul att få en mans syn på det hela.
Fastnade för baktexten: "Nu sitter jag här, drygt 5 år senare, i ett radhus i förorten, med 2 spralliga döttrar och en VACKER fru. Och en kombi. Och en massa saker jag en gång svor att jag aldrig skulle skaffa. Vad sjutton va det som hände?" Nästan allt stämmer in förutom radhus (bor i villa fast det är typ same same) & fru då (väntar fortf på att A ska fria).. Tror att den kan va full av härlig igenkänning vilket aldrig sitter fel när nästan allt känns som KAOS!



Mellanjeans !!

Mellanjeans är jeans som man har mellan gravid jeansen & sina vanliga jeans iaf om man heter Lina och gick upp minst 23kg. :-)

Ibörjan efter förlossningen känns det helt Ok att ha sina gravid jeans, inget konstigt lixom. Men nu känner jag mig helt återställd efter förlossningen (ärr & avslag och mentalt) och känner mig som innan graviditeten & allt. Men kroppen är INTE den samma om man säger så. Och att gå runt i tights & mammajeans sliter lite på självkänslan så idag köpte jag ett par "Mellanjeans" på HM, 199kr är sjukt billigt så det känns inte ens som slöseri. Nu kanske ni undrar varför jag inte tar "mellanjeansen" från förra gången. det vill jag inte prata om, tror dom har krymt i tvätten. ;-D


Mina nya älskade Mellanjeans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar