söndag 28 februari 2010

S som i söndag & sömnbrist...

Idag va det min tur att få sovmorgon. Igår gick jag upp m barnen kl 6 & Anders fick sova vidare till 9. En morgon var helt enkelt!

Men då kunde man ge sig f*n på att något (Anders jobb) skulle komma emellan idag. Iofs så va det inget av dom "vanliga" problemen men ÄNDÅ.... vaaaarför just idag?? Vaknade av att han pratade i telefon vid 6, så sen dess har vi alla varit vakna. Nu dröjer det lixom till nästa helg innan jag ens får chansen att ligga & dra mig om än bara 1 timme längre...... Visst våra barn sover mest hela natten. Tack gode gud för det. Men man sover inte speciellt djupt ändå och jag behöver iaf få sova liiiite längre någon dag i veckan..

Så Anders stackarn va iväg till jobbet en sväng i morse och sen nu igen vid lunch. Nämligen "bryt" idag oxå. *Stå ut! bara en vecka kvar, bara en vecka kvar* Så jag har som vanligt varit ensam med barnen. Dock försökt "softa" så mycket det går (struntat i tvättmaskinen & disken) Legat och ammat & läst (passande nog "bitterfittan") i sängen i Agnes lekrum medans hon haft lunchservering för "Lala", "Pingu" & "Nalle phu". men har varit påväg att somna några gånger så då får man ta ett varv och leka lite eller dricka lite vatten.. (som sagt liiite trött)



Men det är bara att bita ihop, stå ut och tänka positivt. Imorgon börjar en ny vecka! Äntligen Anders sista vecka med personalansvar & ständig jour!! :-D Så snart kan helg verkligen få vara just HELG, för oss oxå! ÄNTLIGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar