onsdag 11 maj 2011

ESC Semi 1

Ja vad ska man säga:



  • Tråkigt med kommentatorerna som inte hördes, hoppas det är avhjälpt till imorgon.


  • Saknar Norge i finalen. "Haba haba" är ju underbart mysig & glad!


  • GLAD över Schweiz, Serbien & Finlands finalplats. Tror faktiskt att finland kommer hamna topp 3 på lördag!


  • Scenen är fantastisk & greenroom va riktigt häftigt.

  • Jag gissade rätt på 6 av 10 finalister.


  • Jag gillar Islands låt men gillar inte sympatifisket. Jätte fint att dom gick ihop o framförde låten när vännen tragiskt nog dog.. Jätte fin gest & vacker tänkvärdlåt i sammanhanget. MEN man ska inte vinna på sympati. Alla vet nu att det va så det förhöll sig, kan vi slippa höra det på Lördag igen.


  • BRAVO till nya röstnings regler m grannländerna uppdelade jämt på semi1 & semi2 och att det inte går att rösta på den semin man inte tävlar i. Att grannrösta är inte okej!


I morgon håller vi tummarna på att Saade iaf går vidare, alltid lite roligare om man är med i leken.. Saade kommer nog inte vinna hela tävlingen men bara han "slår" ryssen är jag glad. ;-D


På Lördag ska jag & Anders till min syster på ESC-fest m bubbel & snacks. Till på köpet är vi barnfria (Tack Lisa)!! Länge sen vi hittade på något ihop utan barnen.




Måste säga att årets startfält är riktigt bra.
Tippar att Finland, Ungern eller Tyskland vinner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar