söndag 1 maj 2011

Söndagsbestyr...

Ska in & byta toppen jag köpte igår, va lite hål på den. Hoppas det finns en hel i min stl... Gillade den skarpt!!

Anders & Agnes är ute på cykeläventyr till affären. Och Astrid får hjälpa mig på HM.. Det är skönt att få egen tid med bara 1 barn ibland. Både Astrid & Agnes blir lite lugnare när dom är ensamma med oss. För när dom är tillsammans leker (oftast) alt bråkar dom hela tiden. Just nu sitter Astrid i soffan med Agnes gosekanin & härmar efter Dora (helt Dora galen den tjejen): - Kata (karta), momma (blomma) Doja (Dora), Hääää (häst) Vilken liten papegoja hon blivit bara dom senaste veckorna!!! "droppar" nya ord varje dag!!

Härom morgonen när vi försökte ignorera (sova liiiite till) att hon satt & pratade i sängen kl 06:30 så började hon ropa. Först: -paaaappa, Paaappa sen Maaamma, Maaaaamma tillslut gav hon upp på oss & började hojta efter -Meeeja Meeeja (Maja) när hon försökte med -Mommo, Moooommmo då gick jag in till henne!!

Ikväll kommer Linas matkasse. Denna veckan verkade super smaskig. Mer om det ikväll när kassarna har landat! Ikväll ska vi göra sista rätten från förra leveransen. Fetafyllda lammfärsjärpar & grönsaksragu.

1 kommentar:

  1. Synd att det inte hördes till Blekinge jag hade kommit direkt/Mormor

    SvaraRadera