torsdag 19 maj 2011

off to work...

Påklädd, sminkad & redo att åka.. har dock en halvtimme tillgodo så det blir en stund i soffan med nyhetsmorgon medans jag dricker upp kaffet. Mums för "vivalto lungo" m skummad varm mjölk.



Och så ett tvärt kast till något helt annat ämne....

Läste igår på Aftonbladet på nätet om "problem" som kan uppstå med sent (V18-22) aborterade foster. kan inte ens förmå mig att skriva här om det, ni får leta upp artikeln själva. Satt och grinade i lunchrummet och lovade mig själv att om det nu skulle "habba"sig och jag blev med barn igen så skulle jag/vi högst troligt inte klara av annat än att behålla det. Hoppas jag ALDRIG någonsin behöver hamna i den situationen! *Ryyys*

2 kommentarer:

  1. Nu har jag också läst. Usch, jobbigt. Skulle nog inte klara av det själv men jag tycker aborträtten är sjukt viktig så jag skulle ändå slåss för att reglerna förblir som de är.

    SvaraRadera
  2. Absolut ska vi har rätt till abort som vi har nu. Men det vore nog bra att se över rutinerna så att sådana situationer kan undvika. Kan bara utgå från mig själv o skulle jag behöva ta ett sådant beslut o göra en så sen abort så skulle det vara fruktansvärt att behöva se barnet röra på sig o leva efteråt. Att ta beslut om en abort är nog svårt nog. Vore fint om det gick att göra det så smidigt o finkänsligt som möjligt.

    SvaraRadera