torsdag 12 maj 2011

Torsdag

Vakna, snooza, svära över idioterna som asfalterar vår gata och som börjar köra runt med sina lastbilar redan kl 06, tvinga mig ur sängen för att Astrid sitter & ropar, bära ner barnen & kläpå (jä*la skit kom på nu att jag glömde solsmörja dom) hoppas att det ska komma lite regn & åska idag då istället.

När barnen åkt till dagis så kröp jag upp i soffan m frukost och kollade på Nyhetsmorgon. Sen gjorde jag en kaffe & gick upp och klädde på o sminkade mig. Skön egen stund på morgonen..

Den där hormonspiralen som jag hyllade för några månader sen är nu det VÄRSTA jag vet. Måste hamnat snett eller något för senaste 2½-3 månaderna har INGET varit som det ska. Har tid om 2 veckor. Vet inte om jag bara ska ge upp & ta ur den eller gå på UL och kanske att den går att byta ut alt rätta till. Just nu är jag sååååå sjukt trött på den & dom värdelösa biverkningarna jag fått. Har pratat m BM och det är såklart "Heeeelt normalt" HATAR "Heeeelt normalt"!!! För er skull tänker jag inte gå in så mycket i detalj men det är INTE kul att behöva lägga en halv förmögenhet på intimprodukter vecka ut & vecka in. :-S Har en egen teori om att det kan bero på min rätt ärrade livmoder (efter sista snittet sydde dom ihop den omlott då den va så tunn). Hur svårt ska det va att se till att man INTE bli med barn?? Skulle hatat mig själv om jag läste detta för 4½år sen när inte önskade något annat mer än just det.. ;-D Tänk vad livet förändras på några år.

Ett annat I-landsproblem är att Agnes gamla jeans inte passar Astrids stil & kropp. Va ner i källaren nyss & letade och Agnes hade/har bara massa tighta stuprörs jeans. Funkar inte på Astrids något bastantare ben. Så i dagarna bär det av & köpa lite grövre byxor till henne. hon har inte använt tex jeans alls så mycket första 1½ året. Hon passar liksom bättre i tights & mjukisbrallor.. Men nu är det tvunget m lite grövre byxor när hon inte har overall/galonisar ute längre... Manchester passar hon fint i. Hoppas HM har kvar dom där fina dom haft i vinter.

Nu bär det av mot jobbet. Har bytt bort mitt kvällspass idag för att komma hem till 21 då det är KVALTAJM!!! Taggad som attans.




Hoppas ni får en fin dag!!

1 kommentar:

  1. Söta lilla botylious Astrid, dom är som natt och dag dom där två.
    Spännande med andra semin ikväll. //Maja

    SvaraRadera