tisdag 18 januari 2011

1 steg bak & 2 steg fram...

För knappt 1 månad sen tog Agnes ett jättekliv bakåt m "potträningen".. Först blev vi lite knäckta men bestämde oss för att strunta i det & låta henne sköta det själv och att absolut inte tjata (min dåliga egenskap är att jag frågat i tid & otid om hon behöver gå. La av med det!!).
Och senaste veckorna har hon ist tagit 2 stooora steg fram. Och klarar av alla toa besöken själv. Nu är det bara nattblöjan kvar. Det får ta den tid det tar. Vi har ju lärt oss att om man inte tjatar & stressar över det så kommer det av sig själv.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Duktiga Agnes! Jag längtar såå tills Vera också vill sluta, man blir lite frustrerad faktiskt.

    (Vet inte om jag sagt det, men hade jag fått bestämma så hade Stella också varit en Agnes, hihi. Fast nu är det såklart svårt att tänka sig något annat än just Stella.)

    SvaraRadera
  2. Jag hittade hit av en slump och oj vad du såg bekant ut!

    Jag känner igen det där med potträning, även här släppte det för en tid sedan och nu går det som på räls!

    Ha en mysig dag!

    SvaraRadera