fredag 21 januari 2011

Agnes dagen...

Idag är det Agnes namsdag. Det har vi firat med ett Hello kitty (kattakräket) pussel m 30 bitar som Agnes valde själv i leksaksaffären, en "5 myror är fler...."-film & så bakade vi E-ämnes muffin (nån rosa fe, bakmix) igår kväll som Agnes hittade i affären.. Sen när vi skulle äta dom så slickade hon av glasyren & åt upp strösslet, resten tyckte hon inte om sa hon utan att smaka.. :-D

När jag va liten firades min namnsdag Ulrika (Lina fanns inte så vi firade mitt 2:a namn) med jordgubbstårta & litet kalas varje sommar. Minns en gång speciellt. Vi satt & solade mot trappräcket vid stugan i Tegelstrand. Mamma bakade tårta och jag fick ett diadem & en sådandär rynkig tygtofs m körsbär på i present. Tyckte det va såååå snyggt.

Alla anledning att fira & skämma bort barnen lite tycker jag man ska ta vara på. Blir ett kul inslag i vardagen. Agnes trodde det va födelsedag & julafton igår när vi bakade muffins & köpte paket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar