fredag 28 januari 2011

Sista dagen & "sista dansen"...

Den här föräldraledigheten har haft en signatur melodi. "Från & med du" Oskar Linnros.
P3 har stått på här senaste året & varje gång Oskar spelats har vi dansat. Jag med Astrid i famnen & när Agnes varit hemma hämtade hon sin "danskjol" och så dansade vi bort 2-3 minuter av 2-barnschocken. Tänk att nu dansar lilla Astrid själv. Hon reagerar direkt när hon hör denna låten & skiner upp som en liten sol. Så det va ju inte utan att man fällde en tår under "sista" dansen idag..

Slog mig först igår att detta är SISTA dagen på min & Anders deltids ledighet. Astrid är inskolad & klar men är hemma idag oxå då hon fortf är liiiiite risig efter att hon varit sjuk. På måndag börjar jag & Anders att jobba heltid på riktigt (utan "jour" på Astrid). Härligt men ändå väldigt overkligt. Vad snabbt det gick denna gången oxå & vad jag önskar att jag kunde spola tillbaka ibland & försöka njuta ännu lite liiiite mer av bäbis året. Men men.. Har gjort mitt bästa på den punkten & nu ska vi njuta av livet med småbarn och se tjejerna växa upp. Vilken grej det ska bli!!!

Nu sover Astrid middag & jag ska ta itu med tvätt, disk & leksaksexplosioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar