torsdag 13 januari 2011

Hemma dag...

Idag är jag föräldraledig. Blir inskolning av Astrid i 1 timme, min första dag då Anders kört hittills. Tycker dom går liiite väl sakta fram. Hade hellre sett att dom körde intensiv inskolning som vissa dagis gör. Men men, det kanske finns fördelar med detta oxå. Idag ska jag säga hejdå & sitta i fikarummet.

Sen blir det hem & äta lunch. Sen ska Astrid sova & jag vet inte än om jag ska passa på oxå. För natten har varit HEMSK!!! Astrid somnade vid 19, vaknade till i 15min när vi försökte smygmata henne vid 21. Sen somnade jag vid 23 & vid 00 vaknade hon igen. Försökte att inte ge henne välling utan la oss i sängen nere. Men efter 45 min krypande & gnällande gav jag upp. Välling vid 01 & Kl02 vaknade hon igen då sket jag i att vara konsekvent & bytte hennes blöja. Sen sov vi till kl 07.

Jag fattar inte vad jag gör fel. Anders klarar allt det där så mycket bättre. Den Rylandska barnasövande förmågan kom inte med när jag bytte efternamn tyvärr. Både Anders & hans mamma Gunilla kan få barn att somna under nästan vilka omständigheter som helst!

1 kommentar:

  1. Stellas skolas in nu och här har vi heldagar 9-14 5 dagar. Typ 3 sista dagarna sitter man mest i lärarrummet. Funkar skitbra, förstår inte riktigt dutt-metoderna. Men det kommer nog att gå bra i slutändan ska du se!

    Lider med dig som har så struliga nätter.. vet hur det är..

    SvaraRadera