tisdag 4 januari 2011

Lyckad Shopping turne´ (rätt långt, väldigt meningslöst men kul)

Vid lunch drog jag iväg för att hitta klänning till Lördagens 60-års middag & till jobbfesten nästa vecka..

När REA:n startade i mellandagarna hittade jag en jättefin klänning. Svart m fåglar på. Dock fanns den bara en enda och i stl 34 vilket är en omöjlighet för mig........ Har inte kunnat sluta tänka på den sen dess men oxå insett att den med all säkerhet är slut på dom flesta butiker...

Mörby C: Hittade ingen klänning på deras HM. Tänker: Va fasen trodde jag!!! . Men dock en tunn svart lång blus på Åhlens REA. Fastnade även för en svart jeans kjol m "skinn" detaljer på sidorna. Dock hade den något fel på stl för trots att det stod 38 gick den inte att knäppa.. Skit märkligt! Hittar även en Jacka (äntligen!! Har letat på både rea & ordinarie i 2 veckor) till Agnes för 100 kr & varsina fina mössor till tjejerna.



Sen bar det av mot mitt kära...

Stinsen: Gick och lämnade tillbaka 2 jeans tights som jag köpt till Astrid. Dom hade missat att räkna med söt bäbis rumpa i tygåtgången. :-S
Sen styrde jag stegen mot HM fortf med ett svagt lysande hopp om att finna THE klänning.. Och dra på ..... Där hänger den, utan galge slängd över ett REA ställ inne i ett hörn. Rusar fram & börjar leta efter stl lappen. 38!!! Yes! Inte ultimat men den kan passa om jag har tur, mååååste passa!!! Rusar mot provrummet. På "provade plagg" får jag syn på samma tyg & hittar ett ensamt skärp som jag inte visste hörde till. Ha ha!!!
Och hör & häpna. Klänningen passar, liiiite lite tight men DEN PASSAR!!!! Jag står där inne i provrummet & är såååå galet glad. Klänning problem löst & till på köpet med min önskeklänning. Och när jag kommer ut i butiken igen hittar jag oxå 2 par strumpor som matchar och i kassan hittar jag en perfekt underklänning att ha till, av bara farten....värsta fina partystassen för bara 255kr!!! Man kan köpa lycka... ;-) Kalla mig ytlig om ni vill....

Ringer till Anders i bilen på väg till Täby & berättar allt. han säger köp en lott..


Täby C: Har en lite plan att kolla på HM där om den finns i 40 men nej... Skit samma. Den i 38 passar & med årskort på friskis så ska jag ju knappast bli större iaf.
Istället går jag till Åhlens & hittar jeanskjolen i "rätt" storlek & en plånbok som jag höll i senast förra veckan fast nu sänkt med 200kr. ha ha ha!!! Taget!!
Så när jag passerar pressbyrån tänker jag tanken om vad Anders sa om lott, jag fortsätter gå men vänder för jag kan INTE inte köpa en lott när jag tänkt göra det.. Köper en triss!!!

Helt galet vilket flyt jag haft idag...... Och tydligen är det sant att provrummet lägger på några kilon för här hemma känns klänningen inte alls sådär super mega tight utan helt okej..

1 kommentar:

  1. Men åååååå =)
    Den klänningen vill jag med ha
    ! Den är så fin och speciell. Såg den på "Mat -Tina" på tv och blev kär=)
    Grattis till underbara fyndet!

    kram

    SvaraRadera