onsdag 12 januari 2011

Oxveckor????

I början av veckan kunde man läsa överallt om sk "oxveckorna" & hur man överlever dom.... Inga röda dagar förän i påsk & bara grå jobbig vardag.. Och grått väder (nyss klagade ni på snön) Bara jobb & slit... Hua hua hua!! Va hemskt!

Seriöst... Vad är det med folk. Jag ÄLSKAR vardagen. Är ju en väldigt stor del av livet! Man kan ju inte bara gå & läääängta efter helgen/semestern hela tiden. Då missar man ju mer än halva livet..
Självklart tycker jag oxå att det varit mysigt med jul & lite extra ledigt. Men rutiner rubbas & barnen mina ÄLSKAR rutiner. Jag älskar när det rullar på hemma. Så nu ser jag fram emot UNDERBARA veckor när allt flyter på sådär skönt!
Frukost, (bråka om kläder), lämna dagis, jobba, hämta dagis (bråka om att gå hem), leka, äta middag (truga i dom mat) & söva barn(som inte vill sova), mysa i soffan (vika tvätt) & sova..

Livet är ju dom där vanliga dagarna oxå, ska man bara sucka bort dom? Ignorerar onsdagen & bara sukta efter helgen??

Varför inte njuta av vardagarna oxå???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar