lördag 1 januari 2011

Skönt att vara pigg på årets mesta bakisdag...

Va en lugn dag på jobbet idag. Hann tom. sortera igenom & organisera i ljudboks-lådan medans jag stod i kassan.. Det händer typ inte ens en lugn kväll.. Nyårsdagen är nog årets luuugnaste dag. På gott & ont. Trist att jobba när det är lite kunder.
Annat va det tydligen i natt. Stökigt som attans & tydligen hade det varit skottlossning runt hörnet vid 12-snåret. Nattpersonalen hade dock inte hört något. Sjukt ju! Värsta "high chaparall".

Idag hade vi oxå en annan trist händelse. Fick bevittna hur 2 snubbar drog från taxi notan. Såg direkt när dom steg ur bilen att dom betedde sig lite märkligt. Sen gick dom lite planlöst runt där & chaffören hoppade ur bilen medans dom gick till bankomaten. Efter att dom snurrat runt där i 5 min så drog dom runt hörnet.. Stackarn han bara stod där, ville nog inte gå på heller då dom druckit & va rätt stora. Han kom in & bad mig ringa polisen.
En del har verkligen INGEN skam i kroppen. Det är ett märkligt & sorgligt samhälle vi lever i..

Blev lite uppiggad när jag kom hem & mannen hade förberett maten. Blev klyftpotatis, bea & Oxfile.. Mums!

Nu blir det sova för imorgon ska jag upp kl 06 igen.....

Trevlig helg på er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar