lördag 8 januari 2011

Rapport efter ny metod (nu med rättelse längst ner)...

.... Igår körde vi metoden "fylla ungen med mat tills hon är mer än proppmätt"... Misstänker starkt att hon vaknar på natten & vill ha välling för att hon är hungrig helt enkelt. (stackars barn)

Agnes har ju aldrig varit någon storätare så för oss är det ju fortf ovant med en 1 åring som äter dubbelt så mycket som storasyster någonsin gjort. Igår åt hon middag vid 17, tryckte glatt i sig en hel port Hipp lasagne. Sen 1 timme senare åt vi andra då satt hon med & åt glatt av rotfruktspuren & grönsakerna vi åt och så fick hon i sig en port gröt oxå. Sen stod lilla magen rakt ut. Jag va rädd att hon skulle spricka alt kräkas.. 30 min senare erbjöd Anders henne välling, hon tog en klunk sen gick han upp & la henne...

Jag va upp & stoppade in nappen vid 21 sen har inte jag hört mer av henne inatt. Sovit som en stock sen 00 (händer ju inte ofta nu för tiden...). Men tydligen har hon & Anders varit uppe inatt då det stod en välling här nere. Har dock ingen koll på när. Anders har sovmorgon idag & sover fortf så tyvärr har jag ingen fullständig rapport från natten.

Men det är ju uppenbart att hon sover bättre när hon är fullstampad med mat & att hon kräver mer än vad Agnes gjorde vid 1 år. Än engång har vi trott att vi kan använda samma "handbok" till Astrid som till Agnes & än en gång har vi insett att dom är som natt & dag.

Så nu blir det gröt+välling vid läggdags. Eller att vi kanske flyttar middagen till 18 istf 17.

Rättelse & komplettering: Jag somnade vid 22:30 tydligen & sen vaknade Astrid 23 och även 05 och fick välling............. Så metoden är misslyckad & vi tillbaka på NOLL!!!! Jag måste varit ordentligt slut som inte vaknat mer än några få gånger när Agnes sparkat mig i ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar