söndag 15 augusti 2010

Alla känner apan....

Idag jobbade jag mitt första hela pass 7-16. Det va riktigt kul inte alls så jobbigt som jag trott. Rätt lugnt på FM iofs. Hade dock lite ont i ryggen när jag slutade. Att stå & gå i 8½ timme känns i kroppen. Men det har jag nog vant mig vid efter en vecka sen när det drar igång på allvar.

Stod i kassan rätt mycket. Tycker det är kul. Är ju det sociala jag saknar mest med att va hemma.
När jag står där & tar betalt av en kvinna kommer hennes man fram och säger: -Från Blekinge va??
Ja jo! Jag blir impad av att han prickar rätt för oftast tror man att jag är från Skåne eller Halland. :-) Då säger mannen: -Det listade jag ut redan på ditt förra jobb! Mitt förra jobb va på Konsum Sockenplan för 10 år sen!!! -Du jobbade ju på konsum, där i Enskede!! HUR kan man minnas en vanlig simpel konsum kassörska så väl??? Han hade iof sig sett mig här på Statoil några gånger men det va tydligen några år sen sist! Inte konstigt då ja fått 2 barn & varit ledig endel.

Riktigt roligt faktiskt! Alltid kul med glada trevliga kunder.. Och det här va ju ännu roligare!! Jag kände dock inte igen honom såkart... Apan känner ingen!

Hoppas att han minns mig för att jag gjort ett gott intryck iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar