torsdag 12 augusti 2010

En morgon som alla andra...

Astrid vaknar kl 06:30. Hon är glad och vill leka med min näsa, jag vill sova så jag testar att sätta henne i spjälsängen med en leksak. YES!! det funkade idag! Hon sitter och leker förnöjt i 20-30 min så jag får slummra lite till! LYX!


När hon tröttnat går vi 2 ner & läser tidningen på nätet & kollar fejjan. Snart kommer Agnes ner och kryper som alltid upp i soffan med kaninen & mornar sig till Alfons...
Under tiden försöker jag göra frukost med en gnällig (hungrig) & klängig Astrid som hänger i mina byxor. Lyckas idag med konststycket att TRO att jag sätter på vatten kokaren så när jag bytt blöjor TROR jag att den är klar häller upp vatten och blandar gröt till Astrid. Upptäcker sen att den är kall!! Pigg man är!! Micrar gröten.....

Efter många om & några men så är Frukosten framdukat & klart till alla! Jag har funderat på att köra LCHF (low carb high fat) metoden för att tappa lite mammakilon, men har ett smaskigt surdegsbröd som måste ätas upp så just nu blir det mer HCHF (high carb hig fat) metoden ;-) dvs surdegsmacka med majo, tomat, ägg & örtsalt!! Och så min svaghet.... OBOY! Som vissa måste ha kaffe på morgonen så måste jag ha ett glas kall Oboy (Lina 5 år) Tror inte det är tillåtet enl LCHF-metoden... Agnes äter halva ägget, Plockar av osten & slickar av smöret på mackan med orden -Jag Äääälskar smör!!, sen biter hon ett hål mitt i mackan & dricker lite mjölk.......
Sen kommer den underbara rutinen med att klä av Agnes pyjamasen & sätta på henne kläder. Alltid samma sak.. Agnes bryter ihop i 2-3 minuter sen ändrar hon sig & klär utan problem av sig. Under tiden Agnes bryter ihop hinner jag klä om Astrid. :-)

Sen blir det lite lek & stoj på golvet medans jag försöker slänga på mig kläder & lite mascara iaf...



Tandborstning!!

Och när jag säger dom magiska orden: - Nu åker vi til DAGIS!!! Då bajsar Astrid!! Fast det har blivit bättre. Innan gjorde hon det precis när vi va påväg ut i bilen.... :-D
Nu har vi lämnat Agnes på Dagis & Astrid sover sen en stund tillbaka!! Dags att ta itu med dagen.... :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar