onsdag 18 augusti 2010

Lat dag hemma...

Har inte gjort många knop. Astrid har varit lite gnällig & famnig så det vad med hjälp av majskrokar & köksskåpet med tomma matlådor (båda mina barn har älskat att riva runt i köksskåp) jag lyckdes "ta mig loss" och laga lunch till Astrid.
Idag storkokade jag köttfärssås och bröt ner spagetti smått smått som jag kokade & blandade i såsen. Trots att vissa spagetti blev närmare 2 cm stora så gick det bra och hon åt glupskt en stooor portion! Skönt att hon gillar det. Burkar blir så dyrt i längden & nu när hon kan med att tugga bitar så är det dags att hon börjar äta våran mat. Att göra "köttmos" utan bitar är skitsvårt, tycker det blir smaklös & burkarna är faktiskt godare än mitt hemmalagade så därför har vi kört burk fram till nu. Köttfärssåsen blev som våran fast utan buljong & salt och så brynde jag inte löken & färsen.
Recept finns inte men typ: 300g färs, 1/3 gul lök (finriven), ½ finriven morot, 1 burk krossad tomat, vatten & mjöl (redning) ½ vitlöksklyfta & tomat pure. Kryddade med svartpeppar, paprika, oregano, basilika och lite lite curry. och så lät jag det puttar i kanske 20 minuter.

Nu när Astrid sovit efter maten har jag skrivit på en liten grej... Mer säger jag inte förän om någon/några dar... Känns läskigt, roligt & spännade! ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar