tisdag 24 augusti 2010

Listan

Hittade en rolig lista på spiderchicks blogg.... Va ju bara tvungen att göra den. Speciellt då jag bett er presentera er så får jag ju ta & fläka ut mig själv lite till. ;-)



Namn: Lina


Beroende av: Fejjan, mobilen, Halv 8 hos mig, bilen, kameran, salta pingviner & bloggen.



Vad tror folk om dig? Vet inte men jag hoppas det bara är gott.



Stämmer det? Vet inte som sagt men jag hoppas att jag är en bra människa med kloka värderingar trots att jag nog kan verka lite förvirrad.



Vad får du oftast komplimanger för? Mina ögon & att jag är glad & trevlig (jobbet).



Hur imponerar man på dig? Man är ödmjuk, ärlig & avslappnad.



Vem ringde du senast? Min äldsta & bästa vän Caroline. det va när jag gick i svampskogen idag och va lite ensam. Hon tryckte av. Misstänker att deras lilla nya fina son behövde henne mer än jag. :-D Full förståelse för det.



Antal timmar sömn inatt: Sex timmar ungf. Dock inte sammanhängande. Fixade välling vid 2:30 och vaknade väl 5-6 ggr till efter det.


Sov du ensam: Nej. När jag somnade va det jag & mannen i sängen. Men när jag vaknade låg även våra 2 barn där i en enda hög. Mysigt.


Brukar du komma i tid: Oftast! Är tidspessimist. Går ett tåg kl 13:00 är jag där senast 12:00. Har förbättrats lite sen jag fick 2:a barnet. Så nu skulle jag nog vara där runt halv ist.



Hade du en bra kväll igår: Nja. Jag städade halva huset. Fast det va välbehövligt så det kändes ju underbart efteråt.



Favoritdryck på morgonen: Måste bara ha ett glas Oboy till frukosten.



Sysslar du med någon idrott: Nej. Om inte barnjagning på ICA & långa svamppromenader gills.



Är du nöjd med ditt liv: Ja absolut. Det är lite kaosartat just nu med 2 småbarn. Men det är ju så de ska va. Allt har sin tid!



Vad är det värsta du vet? Oödmjuka människor & hela den där pressen på bla oss mammor oftast från andra mammor & ibland från oss själva. WHY?? Varför inte stötta & hjälpa varann? Jag önskade att alla mammor kunde kapitulera & tex ekänna att det är piss jobbigt ibland, att man bråkar med mannen så att det osar, vi har det assökigt hemma oxå & mina barn har ätit halvfabrikat 3 dar i rad.. Varför denna duktighets & "jag är såååå lycklig" paniken?? Lider av den själv mellan varven men då försöker jag ta mig i krage. Skönt att erkänna att allt inte är sådär perfekt. Diggar bla den där "magbild efter förlossningen" vågen som va förra året. Hängde på.



Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja. Har få men UNDERBARA vänner. Riktig vänskap är att när man inte behöver känna press att ringa eller träffas utan man tar det när det finns tid. Speciellt under småbarnsåren.



En speciell dag du minns: Finns många speciella dar. Men senaste måste nog va vår bröllopsdag i våras. Vi överraskade vår familj & gifte oss innan dopet av vår yngsta dotter.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min man eller min syster.


Vill du gifta dig: Är nygift sen 4 månader tillbaka.


Är du musikalisk?
Inte ett dugg. Sjunger bara ensam i bilen & när jag lite berusad får en singstars mick i handen...

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.


Biter du på naglarna: Nej & har faktiskt aldrig gjort.


Har du någon gång gråtit dej till sömns?: Ja. Men det va länge sen. Högst troligt pga något svårt tonårstrauma dvs olycklig kärlek till tonerna av "the power of love".



Vad är det finaste du fått? Pryl? Måste va ett Gabrielfat som min man körde runt & letade efter på loppisar förra sommaren. Samlar på dom. Gillar när det ligger tanke & lite ansträngning bakom presenter. Eller ett par billiga pärlörhängen Anders köpte så att vi skulle "bli utsläppta" från pärlfabriken i Phuket dit taxi-killen tagit oss. Tror knappt dom är äkta men minnet är värt så mycket mer. :-)



Vad skulle du göra om du vore kille för en dag?: Samma som jag gör hela dagarna & äntligen få veta hur dom tänker och varför det blir så olikt som jag skulle tänkt. :-)



Gör listan ni med vettja! Och kopiera för all del in länken här i kommentarsfältet så att jag får nöjet att läsa.

1 kommentar: