söndag 29 augusti 2010

Flitig Söndag..

Som uppvägning till igår så har det blivit endel gjort idag.
Eller inte så mycket för mig som har hållt i barnen.

Börjde iofs med en underbar sovmorgon för mig.. Anders fick oxå sovmorgon. barnen vaknade först 07!! Varför gör Astrid så när det är Anders tur att stiga upp? När jag tar morgonen vaknar hon mellan 5-6!!!
Hursom så vaknade barnen, jag vände mig om och tröck in öronpropparna och somnade om. Lööövli! Sen vaknade jag vid 09:30 igen och då låg Astrid i spjälsängen igen & sov sött....? I soffan låg dom andra gosegrisarna kollade film. Varför ser inte min mornar ut såhär?

Sen drog vi iaf igång projektet "Måla köket" Vi försökte hjälpas åt men jag insåg snart att det skulle bara bli irriterat & stökigt att försöka måla samtidigt som man försöker hålla undan barnen med en fot. Så vi 3 drog på prylbod & köpte 2 vaser till festen & sen till Mc Donalds för att fixa lunchen. (spisen va in papprad). När vi ätit så packade jag in barnen & drog till skogs. Blev 1 timme i skogen sen passade Agnes på att göra Nr2 och såklart hade orutinerade mamma inga blöjor med.. Kommer jag någonsin lära mig innan hon är blöjfri?

Så vi åkte hem. Väl hemma roade jag mig med att jaga Astrid som självklart luktar till sig var hon inte får va och kryper i skrämmande fart in i köket om & om igen. Samtidigt försöker jag sortera ut kläder i stl 68 ur hennes garderob.

Nu är köket färdigmålat! Kommer bilder när vi fått allt på plats igen. Anders håller på att skruva upp sista hyllorna i skafferiet och jag har målat min lilla "prylhylla" som ska rymma mina gamla loppifyndade salt&pepparkar som jag tycker är så fina.

En helt okej söndag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar