torsdag 12 augusti 2010

Barnen växer....

Det är så roligt att se barnen växa & utvecklas... Vilken grej!

Agnes (Idag 2år 9½månad) är i full färd m att bli blöjfri. Går riktigt bra. Självklart med bakslag men det är ju så det är. Vi har inte bråttom hon får ta det i sin takt. Idag va vi in till Centrum i 1-1½ timme. Agnes hade ingen blöja och det gick jätte bra. Hon fick välja nya trosor på Lindex. Går åt endel på dagis oxå. Är så tacksam att dom är så hjälpsamma med potträningen även där. Min Agnes håller på att bli en riktigt stor tjej nu!

Astrid (Idag 8½ månad) har verkligen vuxit i sommar också. Hon har fått humor & har gått från spädbarn till ett barn nu tycker jag.. Känns inte sådär liten & hjälplös iom att hon kan ta sig fram. Hon reser sig mot ALLT, skrattar, kryper, flirtar, härmar & leker med storasyster. Hon har oxå fått riktigt hår. Allt bäbisfjun är borta och har ersatts av blont lent hår. Tand nr 7 & 8 har precis spruckit fram nere.. Tänderna gick sjukt snabbt jämnfört med Agnes tycker jag. Astrid fick 4 uppe inom loppet av 1½-2 veckor i början av semestern(va mycket skrik då kan jag lova). Att sluta amma har oxå skett naturligt och utan gråt & jobbiga nätter. Skönt!! Hon verkar inte sakna det alls. Hon slutade slita i tröjan bara någon dag senare. Fast jag ska erkänna att jag saknar den tiden lite redan. Men allt har sin tid och samtidigt så skulle det kännas konstigt att amma idag. Synd bara att hon fortfarande evisas med att dricka välling på natten 1 ibland 2 gånger... Men men.. det fasas nog ut det med.

Det går så fort... Mina fina små älsklingar!!

1 kommentar:

  1. Jag njuter varje minut med mina små =)
    De växer så det knakar!
    Ha en go kväll!
    kram

    SvaraRadera