tisdag 24 augusti 2010

Idag fick vi skämmas riktigt ordentligt....

Igår kväll städade jag halva huset. Dammsög, plockade undan & fejjade för fullt. HÄRLIGT!! Efter dagis idag kom Janet med sina 2 barn på mellis fika. Vi lutade oss tillbaka med varsin kaffe & vädrade våra mamma hjärtan. Alla 4 barnen lekte och stojade och hade kul. Blir lätt lite stökigt då.

När Anders kom hem så tog jag mig friheten att gå en sväng i svampskogen. Jag lämnade Anders med barnen & drog ut 1 timme. Under tiden skulle Anders laga mat. Städningen sköt jag fram till ikväll. Maten stod på bordet när jag kom hem igen. Har världens bästa man!
När Agnes & Astrid äter blir det lätt lite stökigt och mat hamnar i håret (astrid), över halva bordet, på golvet & stolarna. Anders går för att ta en dusch & jag skakar av Astrid resterna av middagen, klär av henne & börjar byta blöja... DÅ HÄNDER DET!


*Pling plong* Nääääää!! Shit det va ju idag som dom där fibernätskillarna skulle komma & bestämma infartshål & grävningen inför fibernätet vi ska få i höst.


Jag Vrålar på Anders, viker en blöja runt Astrid & skyndar ner & öppnar. Ser nog helt vild ut. Utanför står en kille och ursäktar sig direkt med att han är tidig... -Näää ingen fara. Vill du har kaffe? Här ser ut som HELL! Jag är ledsen vi har precis ätit. he he he he!!
Och upp kommer stackaren och möts av detta + två skitiga vilda ungar.



Man ser inte ens hälften av kaoset på bilderna. Ligger bla små ost bitar över halva golvet efter bäbisarna.

JAG SKÄMS IHJÄL!!!!

Tipsar honom om att sätta sig i soffan så han slipper få pasta under fötterna. Skriker en gång till på Anders som tur nog kommer ner snabbt.
Dom går ut & kollar runt huset. Då ringer det på dörren igen. Kollegan. Jag varnar honom om han träder in i detta kaos så komme han överväga 5 & 100 gånger innan han skaffar barn. ;-) Han skrattar nervöst. När dom sen går in & kikar i lekrummet där kablarna ska dras in så bryter Agnes ihop på golvet framför deras fötter. Bär ut henne & mutar med Dora....
VARFÖR glömmer man alltid sådana här besök & varför är de alltid som stökigast då???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar