onsdag 25 augusti 2010

Favorit årstid...

Jag gillar faktiskt alla årstider på sitt sätt & tycker hela grejen med skiftande årstider är så häftigt men det finns en eller två som slår dom andra...


Vintern kan ju va heeelt underbar. Älskar första frosten & när snön kommer. Och som i år när det va helt galet med snö. Precis som man minns sina barndoms vintrar. Och är det vinter så kan det ju likaväl vara vinterväder för slask är ju inte så trevligt.

Våren är härlig efter kall & slaskig vinter. Så vacker när allt slår ut igen. Och skönt med lite värme. Delad plats med julen så är nog Påsken min favorit högtid.

Sommaren är nog den mest överskattade årstiden egentligen, enligt mig. Visst det är helt underbart med varma ljumma sommarkvällar, att vara ledig, åka till Gotland eller vara i stugan, ÄLSKAR DET! Haft en underbar sommar i år. Men samtidigt tycker jag det är jobbigt när det blir sådär varmt och jag hatar att äta i solen. Och det är så mycket man vill göra & hinna med. Det ska grillas, gå på fest, fira midsommar, & lekas med barnen. Jag kan faktiskt bli lätt stressad av ALLT man vill & förväntas vilja göra. En månad på semester räcker för mig sen vill jag hem igen....

Och nu kommer UNDERBARA hösten!! Det är lagom varmt, vardagen rullar på som vanligt (kalla mig trist men jag ÄLSKAR vardagslunken), man kan gå ut i skogen och plocka svamp, det är ordning på TV tablån igen inte massa skit repriser, härliga höststormar som river utanför medans man kan kura upp i soffan & bara ta det lugnt & det är såå vackert när löven gulnar.... Och snart kommer 1:a frosten och vintern...

Älskar hösten & iaf 1:a halvan av vinterhalvåret..

Detta är nog en av dom få egenskaper jag INTE fått av min pappa. Han är "lågtrycks intollerant"! ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar