måndag 15 mars 2010

Ännu en "1:a gången"

Idag: 1:a gången i stol. Åhhhh! min lilla bäbis är inte så liten längre alls. Varför känns alla framsteg sååå sentimenalta denna gången. Men Agnes så va det spännande m ny blöjstorlek, framsteg & alla 1:a gånger. Visst är det lite kul och roligt och jag längtar lite tills hon ska börja krypa, gå & prata. Längtar efter att se vem hon verkligen är där inne i den där rosa mjuka bäbiskroppen. Men samtidigt så vill jag hålla kvar bäbistiden. För mig blir det snarare massa "sista gången" Det kanske inte är så positivt tänkande, måste nog tänka om där. Dag att släppa lite på navelsträngen kanske och faktiskt njuta av att hon blir mindre beroende av mig, så som jag gjorde m Agnes. Men det är svårare denna sista gången...

Efter detta la jag mig i fosterställning i soffan och vaknade först 2½ timme senare. Tydligen hade Anders försökt väcka mig till maten men det mins jag inte alls.... Lite för förkyld för mitt eget bästa.. :-S

Nu mat till "halv 8 hos mig" sen sista avsnittet av "Familjen annorlunda" Trist!! Mitt favvo program! Ikväll börjar nya programmet "Håkans Bar" ser mest fram emot det för att kunna känna igen mig och drömma mig tillbaka till underbara Thailand. Men iofs lär det va rätt mycket från partykvarteren och dom känner jag inte till. :-) Tycker faktiskt det känns lite som att dom driver med Håkan, iaf i "Färjan". Tyckte nästan synd om honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar