söndag 14 mars 2010

Idag: Söndag


Natten har varit lugn.. Höll på att få mjölkstockning igår så jag behövde massa vila. En voltaren/Ipren, amma massa & vetekudde på onda bröstet funkar oftast på mig för att häva det. Astrid har sovit gott nästan hela natten.

När vi vaknade i morse så började hon hosta och rossla igen. Inget konstigt då dom sovit att det samlas massa slem som måste upp men nu höll hon på och kämpa med det där supersega slemmet i över en timme och andningen blev ansträngd igen så jag ringde in och sa att jag kommer om någon timme el så. Packade väskorna & när det är dags att åka så sover hon såklart jätte lugnt & skönt på Anders bröst. Liiite Pinsamt. Men det kändes ändå bra att dubbelkolla. Har förstått att RS är inte att leka med.Väl inne så fick vi vänta ett tag på läkaren. Men vi fick iaf inhalera lite och efter det lossnade en massa slem som hon äntligen lyckades hosta upp. Vi gick & fikade en sväng då det kom några akutfall emellan. Och när vi väl fick träffa läkaren så blev det som jag hoppats & trott. Vi fick åka hem igen på permiss och nu i sällskap (till låns) av en "Albatross". En ånggrej så vi själva kan ge henne koksalt här hemma för att lösa slemmet. :-) Underbart!! Hon är ju relativt "frisk" annars. Det är ju bara det där envisa sjukt sega slemmet. Hon äter ju bra & så. Så det känns bra att kunna vara hemma.




Min lilla "simulant" ;-) som såfort vi kom till KS blev hur pratig & glad som helst.


Måste ju säga hur imponerad, lycklig & tacksam jag är över den vården vi har i Sverige. Ett stort fång rosor till Barnakuten på Danderyds sjukhus & Astrid Lindgrens sjukhus avd Q80. Dom här dagarna har jag verkligen fått såååå bra bemötande (förutom hos husläkarna här då, så nu ska vi byta) och grym vård och hjälp med att lösa alla problem som vart iom att Agnes va med första natten där. Strikt besöksförbud på infektionsavd pga svinis & RS. men vad skulle dom gjort? Ställt Agnes på gatan? Dom bäddade så fint & fixade välling & frukost, leksaker & kritor till henne.

Och så har min obehagskänsla inför sjukhus verkligen minskat. Funkat som terapi för mig nästan. Blir mer & mer nyfiken istället. Satt ju i ett Akutrum (m lappar & planscher m info hur man akutvårdar barn och vad som ska ges, vilka nålar som ska sättas och HLR info *lite rys*) på DS och idag i ett vårdrum där dom även förvarade stickvagnar och alla prylar för barn. Dockor som man kunde sätta sond i näsan på eller "öppna magen" på. Allt för att förbereda små barn på vad som ska göras. Hoppa verkligen att jag aldrig behöver få uppleva att mina barn blir så allvarligt sjuka. Men skulle det hända är jag glad att vi lever i Sverige.




På Danderyds barnakut.




I ett litet trångt rum på Astrid.L barnakut. Runt kl 02.


Någon börjar bli piggare...



Astrid får koksaltsånga här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar