torsdag 25 mars 2010

Varför är det så??

I nästan 3 dagar har vi väntat på att Astrid ska göra nr2 (code brown, bajsa. ja ni förstår nu kanske) Och SJÄLVKLART sker det när det passar minst. Det vill säga när jag är inne i stan för att byta ett par skor. Efter utfört skobyte stressar jag tillbaka till bilen som inte står så himla bra parkerad och när jag klickat fast Astrids stol & hoppar in i förarsätet känner jag en misstänkt lukt och ser ett löjligt belåtet leende nere i bland filtarna i babyskyddet...... Såklart!!

Så i en baklucka på en tvärgata till Hornsgatan i snålblåst & 4grader fick jag totalstrippa Astrid och torka bajs som åkt upp på halva ryggen. Som tur va så anade jag detta när vi åkte hemifrån så jag hade packat reservkläder.

Varför är det så? Att man kan ge sig på att dom där "ryggkryparna" kommer när man är lååångt ifrån ett skötbord & rinnade vatten. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar