måndag 8 mars 2010

Super mumsig middag igår & lunch till mig idag.

Inspirerades av "Halv 8 hos mig".
*knaperstekte bacon och så hittade jag några ensamma Italienska salamiskivor (blev jätte goda & knapriga) i kylen som oxå fick hänga på in i ugnen. Nytt sätt för mig att steka bacon så slipper man stänk och minimerar os. Toppen ju!
*Tog torkade trattisar som jag la i blöt & sen stekte snabbt på stark värme så dom oxå blev lite knapriga.
*Kokade pasta (Papadelle)
*blandade ihop pastan m massa massa parmesan, bacon, svamp & en näve ruccola.
kryddade m salt & peppar och ringlade över enhel del olivolja.

Vid sidan om serverade jag Avocado, så gott ihop m bacon. Serverar vid sidan om då den inte blir så kul över natten och inget jag vill hitta i min lunchtallrik dagen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar