torsdag 18 mars 2010

Tillväxt....

Astrid har nästan "tuttat" halva natten (även igår) & det har fortsatt hela förmiddagen. Känner mig helt urlakad & torr som ett russin.. ;-) Tillväxtperiod månne?
Vi har försökt några gånger nu att få henne att ta ett mål ersättning om dagen men hon vill INTE ha! Får i sig 20ml max under skrik & bråk. Hon blir skit förbannad & undrar var riktiga käket är. Önskar hon kunde förstå att jag inte alls tänker ta maten ifrån henne på flera månader än utan bara komplettera lite. Hon börjar bl en stor tjej nu & blir uppenbarligen inte mätt på det jag har att ge. Om man blandar ersättning 50/50 med bröstmjölk funkar det nämligen. Men jag hade tänkt sluta pumpa snart. Verkar som att dom planerna kommer ändras.

Tror vi får testa att blanda ett tag till & öka mängden ersättning stegvis. Så kanske det duger tillslut.
Hon har ammat mer & oftare nu när hon varit sjuk, tyvärr verkar det inte produceras mer för det.. Och jag kan inte amma halva dagarna, funkar lixom inte i praktiken. Fast det är himla mysigt!

Kommer nog bli att vi introducerar gröt vid 4 mån.. Om det passar damen. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar