tisdag 9 mars 2010

sjukstuga & ny barnvagn.

Det va dagen igår. Och det verkar som om det blir samma idag. Agnes har fortf feber. Och nu har Astrid börjat nysa & hosta. Festligt! Speciellt då jag för första gången ska va helt ensam m barnen i flera dagar, Torsdag-söndag. Måtte dom sova på Lördag kväll kl 20 iaf. Och hoppas inte jag oxå blir sjuk.

Agnes va riktigt däckad igår. Hon som sällan sover mitt på dagen sov i nästan 2 timmar men somnade ändå utan problem kl 19.


När Anders kom hem från jobbet igår åkte jag & köpte vagn. Känns som att det iaf kan bli lite enklare att ta sig i helgen om jag behöver. Kundvagnen klättrar hon ur efter 5 minuter och att kånka på sulky & babyskydd funkar ju inte..

Har fixat och donat m nya vagnen så nu kommer Astrid att ligga säkert & bekvämt. Tog fram vår gamla åkpåse till Kronan vagnen & spände fast den. Nu ska jag bara köpa till dynor så det blir lite mjukare & varmare för Agnes.



Astrid somnade i samma sekund jag la henne i hennes lilla krypin. Bra betyg!!

Och med min nyvunna frihet (barnvagnen) ;-) ska jag snart bege mig in till Centrum med båda barnen för att fylla på m suppar & nässpray. Och sen ska jag långlaga "Chili con carne", receptet kommer från kryddburken! (Högrev för 49.90kr/kg på ICA nämligen.) Min syster bjöd på detta när vi va där på fest! Himelskt gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar