torsdag 26 november 2009

Day from hell...

Agnes har varit feberfri idag. Och inte ett dugg road, sugen eller intresserad av att vara hemma med supertråkiga & förkylda mamma. Läsa boken, Nääääj!!! titta på Bamse - i typ 5 minuter. Rita?? Funkade i 10 minuter & slutade med att hon sög färgen ur pennan och sen slängde dom i golvet och blängde trotsigt på mig när jag bad henne sluta. Min gamla härligt pigga & trotsiga Agnes är tillbaka från förkylningsdimman. :-)

Jag däremot sjönk bara längre in i den. Blev risigare, mer täppt och orkeslös för varje minut som gick. Allt spårade vid lunch... Då ringde Anders och uppfattade vilken "kris" det faktiskt va hemma. När Agnes ätit gick vi och la oss och jag vaknade bara till snabbt när min räddande, älskade ängel Anders kom hem tidigare från jobbet och bar ut Agnes. Jag sov vidare till 15.

Är nu härligt genom-förkyld men iaf lite piggare. Imorgon är Agnes tillbaka på dagis och jag kan få en chans att försöka vila bort förkylningen.
Fick tag i barnmorskan idag oxå och nu är planen följande:
Måndag ska vi ringa förlossningen och bara kolla att dom inte har fullt. Sen åker vi förhoppningsvis in runt 9 tiden för CTG & undersökning osv.. och efter det beslutas det om hur vi ska göra. Antingen åka hem & avvakta (om det är på G) el. sätta gel/ballongkateter och stanna kvar. Jag hade inte tänkt på att dom kan starta det så oxå. Trodde det va kört & skulle bli snitt om jag va helt "omogen" men det är det inte alltså. :-) Känns läskigt, spännande och roligt att på måndag vet vi hur läget är och att vi borde har en bäbis senast ons-tors iaf. :-D Ljuset i tunneln!!
Måtte jag bara lyckas kurera mig från denna förkylningen under helgen.

FILMKLIPP: Det är någon som börjar få det riktigt trångt iaf. Vi snackar "magdans" på hög nivå!! (läckert noppig tröja jag har va)




Anders & Agnes är på apoteket och handlar massa nässpray till mig. :-) Ikväll blir det ljummen pastasallad m tortellini. http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=667825

1 kommentar:

  1. coolt! tänk så snabbt man glömmer. det är inte längesen min egen mage såg ut så där och ändå tycker jag att det ser helt overkligt ut på din film. tänk att den lilla som rör sig där inne snart är ute och att det är en liten människa! :-)

    SvaraRadera